ШОСО "Вуле Антић" - Врање
Сви смо исти под капом небеском

Припремно предшколски програм

Основна школа ,,Вуле Антић“ организује васпитно- образовни рад у припремној предшколској групи који се заснива на следећим документима:
1.Закон о основама система образовања и васпитања, („Сл. гласник РС“ бр. 72/2009,52/2011,55/2013,35/2015-аутентично тумачење,68/2015 и 62/2016- одлука УС);
2.Правилник о општим основама предшколског програма, („Службени гласник РС“, Просветни гласник бр. 14/2006 од 15.11.2006.године).
3.Предлог закона о предшколском васпитању и образовању.
Циљ нам је да увођењем Припремног предшколског програма изађемо у сусрет многобројним родитељима који имају децу са специфичним развојним поремећајима и тешкоћама у развоју на нивоу Пчињског округа. На тај начин доприносимо смањивању броја деце која, због својих специфичних проблема у раном развоју и тешкоћа у уклапању у прекобројне, редовне вртићке и предшколске групе морају, врло често, да одлазе из града да би похађали разне програме за подстицање раног сензомоторног и психомоторног развоја.
Увођењем припремног предшколског програма унапређујемо васпитно-образовни рад на нивоу целог округа. Програм је намењен деци предшколског узраста: која су већ обухваћена редовним предшколским групама као додатна помоћ и деци која, из неког разлога, нису обухваћена предшколским програмом у складу са Законом.
Организација рада:
Од 7.30-8.00 Пријем деце
1.Закон о основама система образовања и васпитања, („Сл. гласник РС“ бр. 72/2009,52/2011,55/2013,35/2015-аутентично тумачење,68/2015 и 62/2016- одлука УС);
2.Правилник о општим основама предшколског програма, („Службени гласник РС“, Просветни гласник бр. 14/2006 од 15.11.2006.године).
3.Предлог закона о предшколском васпитању и образовању.
Циљ нам је да увођењем Припремног предшколског програма изађемо у сусрет многобројним родитељима који имају децу са специфичним развојним поремећајима и тешкоћама у развоју на нивоу Пчињског округа. На тај начин доприносимо смањивању броја деце која, због својих специфичних проблема у раном развоју и тешкоћа у уклапању у прекобројне, редовне вртићке и предшколске групе морају, врло често, да одлазе из града да би похађали разне програме за подстицање раног сензомоторног и психомоторног развоја.
Увођењем припремног предшколског програма унапређујемо васпитно-образовни рад на нивоу целог округа. Програм је намењен деци предшколског узраста: која су већ обухваћена редовним предшколским групама као додатна помоћ и деци која, из неког разлога, нису обухваћена предшколским програмом у складу са Законом.
Организација рада:
Од 7.30-8.00 Пријем деце
Од 8.00-8.40 Јутарње активности
Од 8.40-9.30 Одабране активности
Од 9.30-10.05 Рекреативна пауза/ужина
Од 10.05-11.45 Одабране активности
Од 11.45-12.00 Радно васпитање
Од 12.00-12.30 Припрема, предаја и испраћај деце
Школа је обезбедила аутобуски превоз деце и родитеља од куће до школе и од школе до куће.
Области васпитно-образовног рада:
Од 8.40-9.30 Одабране активности
Од 9.30-10.05 Рекреативна пауза/ужина
Од 10.05-11.45 Одабране активности
Од 11.45-12.00 Радно васпитање
Од 12.00-12.30 Припрема, предаја и испраћај деце
Школа је обезбедила аутобуски превоз деце и родитеља од куће до школе и од школе до куће.
Области васпитно-образовног рада:
- РАЗВОЈ ГОВОРА
- ПРИПРЕМА ЗА ПОЧЕТНО ЧИТАЊЕ И ПИСАЊЕ
- РАЗВОЈ МАТЕМАТИЧКИХ ПОЈМОВА
- УПОЗНАВАЊЕ ПРИРОДНЕ И ДРУШТВЕНЕ СРЕДИНЕ
- ФИЗИЧКО ВАСПИТАЊЕ
- ЛИКОВНО ВАСПИТАЊЕ
- МУЗИЧКО ВАСПИТАЊЕ
За децу код које се процени да је потребно биће организован и примењен :
а) Индивидуални логопедски третман
- у циљу отклањања говорних поремећаја који отежавају вербалну комуникацију или доводе до психичких и социјалних траума код деце.
Програм логопедског рада обухвата:
а) Индивидуални логопедски третман
- у циљу отклањања говорних поремећаја који отежавају вербалну комуникацију или доводе до психичких и социјалних траума код деце.
Програм логопедског рада обухвата:
- Утврђивање говорно – језичког статуса (логопедска дијагностика)
- Развој психолингвистичке основе за говор, читање и писање
- Развој унутрашњег говора
- Развој и корекција фонетске стране говора
- Развој активног говора и језика
- Кориговање муцања, брзоплетог говора и патолошки спорог говора
- Коректура основног гласа
- Коректура читања и писања ( дислексија и дисграфија )
б) Индивидуалне корективне вежбе за лоша држања и деформитете тела.
в) Индивидуалне психомоторне вежбе - на основу дијагностике неуропсихијатра, психолога, дефектолога, реедукатора, логопеда или педијатра.
Вежбе специфичне реедукације психомоторике обухватају:
- вежбе за дисграфију,
- дислатерализованост,
- хиперкинетичко понашање,
- смиривање тикова,
- дизартрију,
- дискалкулију,
- дислексију,
- дисгнозију.
Документација која је потребна за упис:
- Извод из матичне књиге рођених,
- Мишљење комисије за процену потреба за пружање додатне образовне, здравствене и социјалне подршке детету/ученику (Интерресорна комисија),
- Доказ о лекарском прегледу детета.
- Извод из матичне књиге рођених,
- Мишљење комисије за процену потреба за пружање додатне образовне, здравствене и социјалне подршке детету/ученику (Интерресорна комисија),
- Доказ о лекарском прегледу детета.
Мени
Предмети
Вести
Дан особа са аутизмом
02. April 2025 16:24У сарадњи са удружењима из Врања "Говори гласно", "Бубамара" и "Заједно", обележили смо Дан особа са аутизмомDan proleća i Dan osoba sa Daunovim sindromom
24. Mart 2025 11:0421.3.2025. obeležena su dva značajna događaja - Dan proleća i Dan osoba sa Daunovim sindromom