Мени

Предмети

Вести

  • Школски календар

    14. Jun 2022 23:27ПРАВИЛНИК o календару образовно-васпитног рада средњих и основних школа за школску 2022/2023. годину
  • Мини баскет 2022.

    29. Maj 2022 23:29Отворен 3.Мини баскет фестивал

Календар

Јул 2022
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31


Претрага




Администрација






О нама

 
 
       Специјална основна школа у Врању основана је 11. јула 1970. године Решењем СО Врање, на иницијативу Републичког одбора Савеза друштва за помоћ ментално недовољно развијеним особама.
       Школа је имала две помоћне зграде у којима се изводила настава. У згради код тадашње Педагошке школе радила су одељења глувих и наглувих ученика. У згради некадашњег Радничког Универзитета радила су одељења лако ментално заостале деце. Почели смо са радом 1. септембра 1970. године са 61-им учеником,распоређеним у 6 одељења.
        Нову зграду у којој смо  и данас добијамо 1980. године.  Тиме се стичу услови за повећан обухват деце са сметњама у развоју која до тада нису била обухваћена адекватним образовно-васпитним радом.
         Одељења средње школе функционисала су у склопу једне редовне школе. Временом стичемо боље и адекватније услове за ту врсту образовно-васпитне делатности и у школској 1994/95. години,  одлуком Владе РС, проширујемо делатност средњег образовања и васпитања ученика са сметњама у развоју у оквиру 5 подручја рада. Тако постајемо део мреже средњих стручних школа и конституишемо се у Школу за основно и средње образовање „Вуле Антић“.
            Пратећи реформске процесе у области образовања и васпитања и рехабилитације деце са сметњама у развоју, свих ових година, расли смо како у професионалном тако и у физичком смислу.
            Жеља за унапређењем образовно-васпитног рада, полазећи од савремених научних достигнућа у третирању посебних потреба наших ученика, узроковала је реорганизацију рада и доградњу школског простора.
            У 2003. години, на захтев родитеља, отварамо истурено одељење у Владичином Хану за ученике од првог до четвртог разреда.
            Школа организује и образовно-васпитни рад у кућним условима за ученике са тежим сметњама у развоју.
            Део смо широке мреже образовних, социјалних, правних, медицинских, хуманитарних и других институција и организација, чији је циљ свестрана заштита интереса и права детета.
            Школа је добитница већег броја признања:
-Друштва мира Србије,
-Седмосептембарско признање СО Врање, 1975.године,
-Признање Савеза за спорт и рекреацију инвалидних лица Србије, 1979. године,
-Светосавску награду, 1997.године, као и награде и признања које су добили поједини радници ове школе.
            Школа редовно узима учешће на републичким и регионалним такмичењима школа истог типа а и сама је у два наврата (2002. и 2007. године) била организатор републичког такмичења ученика средњих стручних школа у подручју рада текстилства и кожарства.
            Ученици наше школе освојили су многобројна признања на такмичењима из области: Текстилства и кожарства и Машинства и обраде метала.
       Стручни кадар школе чине дефектолози као и наставници оспособљени за рад са децом са сметњама у развоју на Факултету за специјану едукацију и рехабилитацију у Београду. Васпитавамо, образујемо и радно оспособљавамо децу са сметњама у развоју. Опсервацијом, детаљном дефектолошком проценом, индивидуалним образовним плановима и индивидуализованим третманима откривамо и негујемо способности наших ученика. Придајемо велики значај саветодавном раду са родитељима. Трудимо се да родитељима на јасан начин предочимо који су то проблеми које њихова деца имају, које су њихове могућности  и  како да се правилно и подстицајно поставе у животу и раду са својом децом. Циљ нам је успешна интеграција деце са сметњама у развоју у друштвену средину.
         Школске 2012/13. године школа почиње да реализује васпитно-образовни рад по редовном плану и програму који се ученицима прилагођава индивидуалним образовним плановима.
       Дефектолози наше школе пружају подршку ученицима са сметњама у развоју из редовних школа у зависности од њихових способности и потреба. Васпитно-образовни рад се одвија индивидуално и у групи. Већина наставника користи и примењује рачунар у припреми и реализацији наставног процеса, а показују и спремност  за даље усавршавање.
     Школа обавља и делатност припремног предшколског програма и продуженог боравка ученика, поседује сензорно-терапеутску собу, Монтесори кабинет, кабинет за реедукацију психомоторике, кабинет за логопедски третман, кабинет за корективно превентивне вежбе, информатички кабинет као и текситлну, машинску и техничку радионицу.